Hi Kiara87
compilando i sorgenti sul tuo PC che risultato hai ottenuto?
Sul mio PC ho avuto delle finestre molto piccole e un framerate impossibile per poter usare i giochi (ho visto AirComb e PIP)-
ad inizio di ogni codice sarebbe utile aggiungere
inoltre suggerirei di aggiungere _LIMIT 20 nel main loop di gioco
e qui viene il bello. Sono programmi scritti in Qbasic/QuickBasic45 con le tecniche note al momento e con uno stile spaghetti code.
Usano la chiara tecnica dello sprite interno con i blocchi DATA e le immagini create sullo schermo sono memorizzate in array di integer. Un vecchio metodo valido ma è possibile una variante più semplice con le nuove funzioni del QB64!
Sarebbe un interessante esercizio tradurne uno in moderno QB64.
English version
compiling sorgents on your PC what results have you got?
On my PC I got small windows and an impossible framerate for playing the game (I have tried AirComb and PIP).
At the start of each program code I suggest to put
moreover I suggest to add _LIMIT 20 in the main loop of the game and now it becomes funny! Those are programs written in Qbasic/QuickBasic4.5 using tecniques of programming wel known at that moment and with a style of programming spaghetti code.
They use the clear tecnique of the sprite inner to the code program stored into DATA blocks and the images created on the screen are stored into arrays of integer. An old valid method but today it is possible a easier variant using the new Keywords of QB64! It would be interesting exercise translate one of these programs into modern QB64 manner.